Detik berkenalan dengan shaklee

Bismillah ...
Assalam semua. Kali ni saya nak share titik mula hidup saya dengan shaklee.

Sejarah saya dengan Shaklee bermula bila doktor Sariah, doktor panel kami sekeluarga warning saya bila tengok result blood screening saya sangat tak bagus. Tak sangka kolesterol saya sangat tinggi masa tu melebihi tahap normal. Average sepatutnya 4 tapi saya punya result 6.1
Tinggi kan?




Doktor Sariah dan dan tu suruh start medication dan bekalkan saya stock atorvastatin juga akan monitor reading saya setiap bulan. Masa tu rasa macam down sangat2, sebab saya dh lama dan bertahun2 amalkan makan madu, jamu, minyak zaiton setiap hari. Cas bagus kejap dan rasa badan ni sihat sepenuhnya lah.

So, saya macam tak boleh terima result camni. Apa lagi balik rumah terus google cari maklumat punca & rawatan untuk kolesterol tinggi.

Bermacam2 page saya baca untuk dapat info menu dan amalan gaya hidup terbaik untuk mengawal dan mengatasi masalah terbaru saya ni.

Next entry saya share info2 yang saya dapat kat sini ye.

Google punya google sampailah saya jumpa psl set shaklee untuk kolesterol. Makin saya baca makin banyak testimoni2 yang berjaya turunkan kolesterol dgn amalkan shaklee, plus tukar gaya hidup & pemakanan. Secara tak langsung minat untuk mencuba pun datang bertamu.

Tanpa lengahkan masa, bulan september 2016 saya terus start makan omega & phyto col. Gigih la jg disiplin kan diri makan setiap pagi sblm sarapan. Sebenarnya omega & phytocol ni bagus di ambil waktu malam sebelum tidur atau setiap pagi sebelum sarapan. Disebabkan saya selalu lupa nk amik sebelum tidur, so saya pilih la makan belah pagi.



Selain daripada makan shaklee, saya juga betul2 cuba tukar rutin & gaya hidup serta pemakanan saya. Almaklum lah lidah kampung plus jawa ni mmg paham2 jela kan....

Selepas tiga bulan, saya nekad untuk buat test darah semula. Cer tengok kat bawah ni keputusannya :


Alhamdulillah syukur Ya Allah ....
Dr sariah sendiri terkejut dengan result ni. Bila dh dapat result bagus camni baru lah saya berani nk bg tau yang saya tak makan pun ubat yang dia bg dulu. Surprisingly dr sariah tak maraj malah suruh saya continue makan omega & phyto col. Wuish, kembangnya hati masa tu.  Hooray! Aku dapat approval makan shaklee. 

Start daripada hari ni lah baru saya berani dan confident nak bukak mulut pasal shaklee pada sumer kawan2 dah keluarga. Dalam entry yang akan datang saya akan share pulak kesan makan omega pada diri saya, InshaAllah.
Moga Allah kurniakan saya kesihatan yang baik dan kelapangan masa untuk terus berkongsi di sini dengan kalian. Amin
Wassalam









Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Jodoh pertemuan itu rahsia Allah